رییس دفتر شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان اصفهان در نخستین آیین تجلیل از برگزیدگان و نخبگان طرح ملی حافظان قرآن کریم گفت : عالی ترین مدیران جهادی را مربیان قرآن تشکیل خواهند داد.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، در آیین تجلیل از برگزیدگان و نخبگان قرآنی اظهار داشت: در سال اقتصادو فرهنگ با عزمی ملی و مدیریت جهادی باید مدیران و مربیان قرآن، قرآن را احیا نمایند و از مهجوریت بزدایند.
 
وی تصریح کرد: انسان در زمانی که با صفاتی همچون تواضع، فروتنی و افتادگی و اخلاص و پشت کار مسئولیت خود را انجام دهد تواتسته است مدیریتی جهادی داشته باشد.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: عالی ترین مدیران جهادی معلمین و اساتید قرآنی هستند و باید تلاش کنند تا قرآن را که در جهان اسلام بالاخص در میان شیعیان مظلوم واقع شده اند از مهجوریت رهایی یابد.
 
وی افزود: بعد از پیامبر و امامام معصوم (ع)، امام خمینی (ره) تنها کسی بود که با داشتن علم به قرآن، پیامهای آن را در جامعه زنده و نهضت اسلامی را به وجود آورد.
 
صالحیان با بیان اینکه زنده نگه داشتن آیات الهی در هر عصرو زمان کاری دشوار است، گفت: کسی که برای مهجوریت زدایی و مظلومیت زدایی قرآن کریم تلاش می کند خود فردی مظلوم است.
 
وی با تاسف بر اینکه مردم جامعه ما کسب ثواب را در بلندی مناره ها و شکوه گنبد مساجد می دانند افزود: باید درصدد ایجاد انگیزه در میان مردم برای وقف های قرآنی باشیم، وقف هایی که قرآن را به مردم بشناساند و مظلومیت قرآن با برگزاری مراسمات و جلسات قرآنی برطرف شود.
 
رییس دفتر شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان اصفهان بیان کرد: پرداختن به کتاب آسمانی در جامعه امروز امری ضروری است و باید تمامی مدیران و مسئولین با مدیریتی جهادی به این امر خطیر بپردازند.
 
وی ضرورت حضور حافظ قرآن کریم را در جامعه و حتی در هر خانواده مسلمان بیان نمود و متذکر شد: متاسفانه سبک زندگی ما از سبک قرآن و سیره و روش رسول خدا و ائمه اطهار فاصله گرفته است و هرکس زندگی سخت و پیچیده خود را دارد.
 
این مقام مسئول عامل بسیاری از پرونده های قضایی، ازدیاد طلاق ها و مشکلات روانی و اقتصادی مردم جامعه را دوری سبک زندگی از سبک قرآن دانست و گفت: در هر خانواده ای به حافظان و حاملان قرآن نیازمندیم که با داشتن دانش قرآنی بتواند در اقتضای زمان از آیات و نشانه های الهی بهره برده و زندگی خود و خانواده را براساس آیات و نشانه ها جهت بخشد.
 
وی در ادامه صحبتهای خود به فتنه سال 88 اشاره نمود و متذکر شد: داشتن علم قرآنی سبب به وجود آمدن اخلاق اقتصادی، اخلاق سیاسی، اخلاق فرهنگی فردی و علمی می شود و می توان به وجود آمدن فتنه سال 88 را نداشتن اخلاق سیاسی در میان افراد و بازیگران این میدان عنوان کرد.
 
حجت الاسلام صالحیان ادامه داد: نورانیت قران برای زدودن ظلمت ها مورد نیاز است.
/2759/